jueves, 27 de octubre de 2016

Exactissimamente. A reválida.

   O fío da polémica das reválidas que hoje está na actualidade, aquí este artigo do escritor XAVIER ALCALÁ  na Voz. Sem entrar no fondo do asunto se hoje em día são ou não são uma  ferramenta útil para os escolares, o autor do artigo fez uma valiente defensa da reválida franquista que el e eu tivemos a honra de desfrutar, e não digo sofrir. Porque os anos de ensino não se sofrem, são um regalo da vida. 

   Eu, e não sei se o autor, não tenho  opinião formada sob  se as revalidas são ou não uma boa ferramenta para os escolares de hoje. Eu estou a  escuta de opiniões dos que sabem, embora se posso dizer  também que as revalidas franquistas foram uma excelente fábrica de avaliação e de impulso no estudio naquela altura. E gosto que alguém o diga como o dí X. Alcalá, como é costume nele dizer o que pensa ainda que vai contracorrente ou não esteja no  que toca em quanto ó  políticamente correcto.

        Só por recordar que era uma avaliação pública, comum  para qualquer estudante  viesse de onde viesse, tanto do ensino púbico como do privado, igual em toda Espanha, no que o mérito e a capacidade tal vez fossem consideradas como principios aplicados e não como desideratuns sem  empregar.


Reválidas «franquistas»


Para que a vida siga todo ten que mudar. Para que os pobos progresen o ensino debe estar en continua evolución, co obxectivo final de que as persoas sexan sabias, xuntando coñecemento e experiencia. Ficar nos métodos antigos de ensino non vale, pois eses métodos vense arrolados pola realidade do que se descobre e se inventa (non pode haber exemplo máis claro cá explosión da telemática no medio do sistema educativo).

Iso vén ao fío da rebelión de ensinantes e ensinados contra as reválidas. Seica estas non son o mellor para demostrar a sabedoría adquirida en aulas e laboratorios, mais no pasado non había mellor método de contraste. As reválidas «franquistas» tiveron a súa razón de ser, e unha grande virtude. Cando só tiñamos libros e encerados, cando os experimentos simulados eran irrisorios, había que memorizar na esperanza de algunha vez experimentarmos de verdade: cumpría repasar e recordar.

E non esquezamos que as reválidas eran exames de Estado igualitarios. A eles enfrontábanse os alumnos dos ensinos público e privado a peito descuberto. Non lles valían melloras de notas en colexio ou instituto. As estatísticas cantaban: tantos alumnos presentados, tantos aprobados, notables, sobresalientes, con honra... As reválidas eran exames avaliadores globais, dos alumnos e dos centros.

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